RSS

Yoga: Bridge in 2 different ways (Setu Bandha Sarvangasana)

29 Apr

9

Note: I am not a yoga teacher and do not practice yoga perfectly. However, there might be some useful information here that helps the beginner. Breath in and out through the nose.

1Start lying on your back with your feet placed close to the buttocks (but keep the feet at hip width).

2Press feet and arms firmly on the ground and lift your pelvis as high as possible on an exhalation. Try to press the knees slightly towards each other, only to generate tension without actually moving your knees. Lift the sternum along and possibly try to clutch your hands together under the pelvis.

Benefits
• Stretches the chest, neck, and spine
• Calms the brain and helps alleviate stress and mild depression
• Stimulates abdominal organs, lungs, and thyroid
• Rejuvenates tired legs
• Improves digestion
• Helps relieve the symptoms of menopause
• Relieves menstrual discomfort when done supported
• Reduces anxiety, fatigue, backache, headache, and insomnia
• Therapeutic for asthma, high blood pressure, osteoporosis.

The next way to get into the bridge is slightly more challenging:

5 the ploughWe start from the “The Plough”. This one I described earlier and with this link, you can read about that again.

6 schepje v handen makenCreate a kind of scoop with your hands and place it against your lower back. This catches your pelvis in a minute.

7 gekantelde bekkenStretch your legs in the air in a calm and controlled manner, and tilt your pelvis. You feel that your pelvis will end up in the bowl that you’ve created with your hands and here you get extra support.

8With this support, you can now calmly let your legs go further down towards the mat, take your time and breathe calmly.

9And so you have landed in the bridge only now with more support in the lower back.

 

 

Yoga: De brug op 2 manieren (Setu Bandha Sarvangasana)

Let op: Ik ben geen yogalerares en beoefenen yoga niet perfect. Maar misschien is er wat nuttige informatie hier voor de beginner. Adem bij yoga in en uit door de neus.

1Start liggend op de rug met de voeten zo dicht mogelijk bij de billen geplaatst (houdt de voeten hierbij op heupwijdte).

2Houdt de voeten en armen stevig op de grond en lift je bekken zo hoog mogelijk op een uitademing. Probeer je knieën lichtelijk naar elkaar toe te drukken, alleen om de spanning op te wekken zonder daadwerkelijk je knieën te verplaatsen. Lift het borstbeen mee en probeer eventueel de handen in elkaar te vouwen onder het bekken.

Voordelen:
Stretch van de borst, nek en ruggengraat.
Kalmeert, vermindert stress en lichte depressie
Stimuleert buikorganen, longen en schildklier
Tegen vermoeide benen
Helpt tegen symptomen van de overgang
Helpt tegen symptomen van menstruatie
Verminderd angst, vermoeidheid. Rugpijn, hoofdpijn en slapeloosheid
Therapeutisch voor astma, hoge bloeddruk, osteoporose

De volgende manier om in de brug te komen is iets meer uitdagend:

5 the ploughStart vanuit “de Ploeg”. Deze heb ik eerder beschreven en via deze link kun je dat nog eens overlezen.

6 schepje v handen makenMaak een soort schepje van je handen en plaats deze onder in je rug. Hiermee vang je zo meteen je bekken mee op.

7 gekantelde bekkenStrek je benen de lucht in op een rustige en gecontroleerde manier en kantel je bekken. Je voelt hierbij vanzelf dat je bekken in het kommetje komen te liggen en hiermee krijg je extra steun.

8Met deze ondersteuning kun je nu rustig je benen verder laten zakken richting de mat, neem de tijd en adem rustig door.

9En zo kom je wederom in de brug alleen nu met meer ondersteuning in de onderrug.

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on April 29, 2014 in Lifestyle

 

Tags: , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: